ZapachyKuchni
Smacznie, zdrowo
kolorowo...
Home » » Serowo-jabłkowe ciasteczka (bez cukru, bez jaj)

Serowo-jabłkowe ciasteczka (bez cukru, bez jaj)

Written By Zapachywkuchni on poniedziałek, 28 września 2015 | 07:00


Od pewnego czasu cukier stał się moim wrogiem numer 1. 
Po dłuższym detoxie słodyczowym dopadła mnie w końcu nieunikniona ochota na coś słodkiego, postanowiłam oszukać mój apetyt czymś jakże podobnym, a innym. 
Wykorzystałam stary przepis z lat dzieciństwa, który przerobiłam na zdrowszą wersje. Mąkę pszenną zastąpiłam pełnoziarnistą, wykluczyłam dodatek cukru. 
Jako dodatek do ciasteczek najlepiej sprawdzą się słodkie odmiany jabłek :D

Taka zdrowsza alternatywa słodyczy z pewnością spodoba się osobom dbającym o swoją sylwetkę, ale również sprawdzi się idealnie jako przekąska do pracy/szkoły/bądź do kawy.


Składniki:
  • Maka z pełnego przemiału- 2 szklanki
  • Ser twarogowy-200g
  • Jogurt naturalny- 2 łyżki 
  • Margaryna/masło-60g
  • Jabłka- 2 sztuki
  • Cynamon

Przepis: 
Z mąki, margaryny, jogurtu i sera wyrobić ciasto. Jabłko obrać, pokroić w drobną kostkę posypać cynamonem. Gotowe ciasto rozwałkować i pokroić na kwadraty. Na każdy z nich położyć kawałki jabłka, zawinąć końcówki do środka. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 20 minut. 

Z przepisu wyjdą około 24 ciasteczka. 


Jedno ciastko dostarcza:
B-3,3 g  T-2,3 g  W- 8,4 g  E- 67 kcal  WW-1



SHARE

About Zapachywkuchni

5 komentarze :

  1. W wersji tradycyjnej Babcia takie robiła, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis. Dbający o zdrowie konieczne zrezygnujcie z margaryny (tak już na zawsze). Do ciast TYLKO masło.
    Podgrzany tłuszcz roślinny (margaryny i oleje) wydziela wolne rodniki, które są toksyczne dla organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,ciasto wyszło mi bardzo suche. Nie wiem czy ulepie z tego ciastko. A co z jogurtem ? Jest w składnikach,a brak w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ;) jogurt należy dodać do ciasta, faktycznie umknął mi gdzieś w poście, ale już to poprawiłam- dziękuje za czujność! Jeżeli ciasto wychodzi zbyt suche to należy dodać trochę więcej jogurtu lub sera. Do ciastek najlepiej użyć sera, który jest dość wilgotny-przez co łatwiej łączy się z pozostałymi składnikami. Pozdrawiam ;)

      Usuń