ZapachyKuchni
Smacznie, zdrowo
kolorowo...
Home » » Tiramisu orkiszowe

Tiramisu orkiszowe

Written By Zapachywkuchni on środa, 25 listopada 2015 | 07:15

























Tiramisu to moje ulubione ciasto ! Nie jestem w stanie z niego zrezygnować, dlatego postanowiłam przerobić kiedyś wykorzystywany przeze mnie przepis na taki, który pozwoli mi rozkoszować się tym smakołykiem bez wyrzutów sumienia. Zatem tradycyjne biszkopty zamieniłam na biszkopt przygotowany na bazie mąki orkiszowej, natomiast cukier wymieniłam na ksylitol. 

Składniki:
Biszkowopt:
  • Mąka orkiszowa pełnoziarnista- 2 łyżki
  • Cukier brązowy- 2 łyżki
  • Jajka- 2 sztuki
  • Proszek do pieczenia- 1 łyżeczka

Krem tiramisu:
  • Jajka- 2 sztuki
  • Serek mascarpone- 250g
  • Ksylitol- 2 łyżki
  • Kakao/karob
Dodatkowo:
  • Kawa - 1 łyżka
  • Żelatyna- 1 łyżeczka
  • Gorąca woda- 3 łyżeczki

Przepis:
Białka oddzielić od żółtek, ubić je na sztywno, następnie dodać cukier- ubijać, dodać żółtka- ubijać. Do masy jajecznej stopniowo i delikatnie przesiewać mąkę z proszkiem do pieczenia.

Blachę wyłożyć papierem, posmarować margaryną, posypać mąką żytnią. Ciasto wlać do formy i piec w piekarniku przez około 22 minut w temperaturze 180 stopni C. Po wystygnięciu przeciąć na pół.

Jajka oddzielić od białek. Białka utrzeć z ksylitolem. Następnie stopniowo  dodawać serek mascarpone i miksować. Żelatynę rozpuścić w wodzie i dodać do masy serowej. 
Białka ubić i dodawać do masy serowej, delikatnie mieszając łyżką, aż do połączenia składników. Biszkopt nasączyć kawą. Połowę masy serowej wyłożyć spód biszkoptu. przykryć górną częścią. Resztę masy szprycą udekorować wierzch tiramisu. Gotowe posypać kakao. Włożyć do lodówki na 2 godziny. 


Jeden kawałek ciasta (1/4 całości) dostarcza:

B-10,5 g  T-31 g  W-15,5 g  E- 375,5 kcal  WW-1,5

SHARE

About Zapachywkuchni

3 komentarze :

  1. Nie dość, że to zdrowsza wersja, to jeszcze jaka! ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń