ZapachyKuchni
Smacznie, zdrowo
kolorowo...
Home » » Tort truskawkowy bez cukru- na biszkopcie z ksylitolem

Tort truskawkowy bez cukru- na biszkopcie z ksylitolem

Written By Zapachywkuchni on piątek, 24 czerwca 2016 | 07:13

























W związku z tym, że eliminuje cukier ze swojego życia/sposobu żywienia, to muszę kombinować w trakcie wykonywania tortów i innych "słodkości". 
Podczas obchodzonych przeze mnie uroczystości staram się serwować takie łakocie, które sama będę mogła zjeść bez większych wyrzutów sumienia. W ostatnim czasie udało mi się wykonać tort bez dodatku cukru co nie oznacza, że nie użyłam do jego sporządzenia żadnych dodatków słodzących. Do tradycyjnego biszkoptu z obawami użyłam ksylitol. Natomiast na całe szczęście ciasto wyszło mi lepsze niż te wykonane tradycyjnie (nigdy nie byłam specjalistką w pieczeniu biszkoptów). Do udekorowania tortu użyłam paru kostek czekolady słodzonej stewią oraz truskawki, których jeszcze jest pod dostatkiem. 
Podczas pieczenia użyłam małej tortownicy o średnicy 18 cm. 

Składniki:
Biszkopt:
  • Jajka- 2 sztuki
  • Mąka pszenna pełnoziarnista- 2 łyżki
  • Ksylitol- 2 łyżki
  • Proszek do pieczenia- łyżeczka

Krem:
  • Mascarpone- 250g
  • Galaretka bez cukru- pół opakowania
  • Czekolada słodzona stewią/ksylitolem lub czekolada gorzka 80%- 4 kostki ok. 16g
  • Truskawki- ok. 500g

Przepis:
Biszkopt:
Białka oddzielić od żółtek, ubić je na sztywno, następnie dodać ksylitol- ubijać, dodać żółtka- ubijać. Do masy jajecznej stopniowo i delikatnie przesiewać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Tortownicę wyłożyć papierem i posmarować masłem. Ciasto wlać do formy i piec w piekarniku przez około 25 minut w temperaturze 180 stopni C.
Gotowy biszkopt przeciąć na pół.
Krem:
Galaretkę rozpuścić w wodzie, odstawić by lekko stężała. Po tym czasie zmiksować ją z mascarpone.

Spód biszkoptu wyłożyć drobno pokrojonymi truskawkami-przykryć je połową masy truskawkowej i biszkoptem. Wierzch i boki tortu posmarować kremem, posypać startą czekoladą. 
Na samym końcu udekorować truskawkami.


Jeden kawałek tortu (1/8) dostarcza około:
B-4,1 g T-15 g W-13,1 g E-193  kcal WW- 1

SHARE

About Zapachywkuchni

4 komentarze :

  1. Wygląda bardzo smacznie i apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również staram się eliminować cukier, przez co nie zawsze mogę pozwolić sobie na kawałek pysznego ciacha :P
    Często używam w swoich wypiekach ksylitolu i jestem pewna, że ten torcik smakuje pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakochana Babeczko to mamy coś wspólnego :D Ksylitol do wszystkich wypieków !

      Usuń